De huidige toestand van de arbeidsmarkt vereist meer werk en aandacht van uw kant om nieuw personeel te werven. Er is een enorm aanbod van openstaande vacatures en er is weinig activiteit op de arbeidsmarkt. Momenteel kan het een uitdaging zijn om geschikte kandidaten te vinden voor openstaande functies. Dit bericht schetst enkele stappen die je kunt nemen om uw zoektocht naar de ideale match een stuk makkelijker te maken. Lees verder als u meer wilt weten over hoe u kwaliteitsmedewerkers kunt aannemen. Stel een goed doordacht functieprofiel opZonder twijfel zul je, wanneer je meer vacatures plaatst, beseffen hoe cruciaal het is om een functieprofiel op te stellen. Toch willen we dit punt voor eens en altijd nog eens benadrukken. De volledige sollicitatie van de kandidaat wordt gekozen op basis van het functieprofiel dat jij aanlevert. De kans dat je daadwerkelijk iemand vindt die goed in het functieprofiel past, is veel kleiner als je niet goed hebt nagedacht over wat de functie precies inhoudt of het niet goed hebt vertaald naar een duidelijk functieprofiel. Als het functieprofiel ‘lekker breed’ is opgesteld, zul je ongetwijfeld veel reacties krijgen, maar het is onwaarschijnlijk dat je tussen deze reacties ook daadwerkelijk een goede match vindt. Het aantal antwoorden dat je krijgt op een doordacht en heel specifiek opgesteld functieprofiel is misschien lager, maar de kwaliteit van de sollicitaties die binnenstromen is veel hoger. Vergeet nooit de mensen die al eerder solliciteerdenMensen die reageren op een vacature zijn uiteraard geïnteresseerd. Ook al is de job waarvoor ze solliciteren misschien geen perfecte match voor hen, betekent dat niet gelijk dat ze nooit meer nuttig zullen zijn. Sterker nog, deze sollicitaties negeren zou zonde zijn! Immers, sommige personen zijn nu misschien niet geschikt, maar zouden over een paar maanden ideaal zijn in een andere functie. Daarom is het een goed idee om cv’s te groeperen en op te slaan, zodat je altijd een verscheidenheid aan cv’s bij de hand hebt om mensen aan te nemen die al interesse hebben getoond in een baan bij jouw bedrijf. Het belangrijkste aspect van het proces is goede wervingOntbreekt het de HR-afdeling gewoon aan de nodige kennis en kunde om de beschikbare functies optimaal te vullen, of zijn ze overbelast met andere dringende personeelszaken? Een werving & selectie bureau kan je heel fijn ondersteunen. De medewerkers van een uitzendbureau zijn bedreven in het identificeren van de ideale match, hebben jarenlange ervaring in de sector en zijn op de hoogte van de beste plaatsen om bekwame mensen te vinden. Op de lange termijn is het hebben van het juiste personeel op de juiste posities onbetaalbaar en ongelooflijk voordelig. Daarom is het de investering in een goed recruitment bureau vaak meer dan waard. |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- De kracht van mindfulness! Het moet anders! Veel mensen roepen het, weinigen doen er wat aan. Toch groeit het aantal mensen dat een nieuwe draai aan het leven weet...
- Hovenier Rhenen maakt van uw tuin een droomtuin! Hovenier Rhenen beschikt over een expertise in het ontwerpen, aanleggen en onderhouden van tuinen. Ons doel is om uw droomtuin te maken. Natuurlijk is dit...
- 2 miljoen bezoekers via contentmarketing Contentmarketing als een apart hulpmiddel voor online promotie werd pas ongeveer 5-7 jaar geleden duidelijk geïdentificeerd, hoewel het in feite al sinds het begin in...
- Alles wat je moet weten over COVID-19 en het mondkapje Alles wat je moet weten over COVID-19 en het mondkapje Een mondkapje dragen is vandaag de dag heel erg normaal. Waar je het eerder weleens op het nieuws in China voorbij zag komen dat de inwoners daar allemaal mondkapjes droegen, was dat hier niet van toepassing. Voor velen was het een raar gezicht. Helaas kwam vorig jaar maart het coronavirus ook ons land binnen. Waar het in het begin onduidelijk was wat dit zou gaan betekenen, is dat nu een jaar later wel duidelijk. Binnen no time kwamen er maatregelen voor heel Nederland zoals de 1,5m regel en het dragen van een mondkapje in het openbare leven. Het was erg wennen en we zijn er nog steeds niet vanaf. Wil jij hier meer informatie over?...
- Een Media-fles is het perfecte visitekaartje voor uw product Als u een nieuw product op de markt wilt brengen dan is een goede verpakking natuurlijk heel belangrijk. Als u op zoek bent naar een...
- Waarom zijn houten vloeren nog steeds zo ontzettend ‘hot’? Waarom zijn houten vloeren nog steeds zo ontzettend ‘hot’? Houten vloeren, je komt ze nog geregeld tegen. Ze zullen ook niet zo snel uit de...