Er zijn verschillende manieren om informatie te verbergen binnen een product. Je hebt in tijdschriften en kranten layers, die te gebruiken zijn om content te tonen door middel van een applicatie. Deze layers kunnen gezien worden als een extra laag die over een bladzijde geplaatst kunnen worden, om extra content te tonen aan de gebruiker. Zo bestaat er ook de quick response code die content verschuilt achter de code. Deze qr code bestaat uit allemaal zwarte en witte vierkantjes die een patroon vormen. Een qr code printer genereert zo’n code en print deze op diverse verpakkingen en materialen. In de restaurants zie je deze variant van content steeds vaker voorkomen op de bierviltjes en op flyers. In de toiletten hangen best vaak chips met een soort magneet die je kan scannen. Er zal dan op de mobiele telefoon content verschijnen die gerelateerd is aan bijvoorbeeld de poster. Er zijn diverse codeersystemen die deze variant kan printen en maken. Het is een goedkope manier van marketing, omdat er niet meer door de gehele stad flyers en posters opgehangen hoeven te worden. Het is echter wel van belang dat je enig verstand hebt van de technologie op dit gebied. Een goede reclame is al het halve werk om de mensen over te halen om de code te scannen. Ook biermerken stappen steeds vaker over op de qr codes. Na het scannen hiervan komen alle kenmerken naar voren van de biersoort. Je kan bijvoorbeeld zien hoe het bier gebrouwen wordt en op welke temperaturen het bier geserveerd moet worden om de beste kwaliteit te behouden. Hierdoor wordt iedereen wel een bierkenner met verstand van de serveertips. Dit is ook wat steeds meer bedrijven willen, dat mensen over de producten gaan praten. Hierdoor wordt er veel naamsbekendheid gecreëerd wat kan resulteren in meer afname van de producten. |
http://www.kba-metronic.com/nl/ |
