Een gezondere lifestyle – 19 Tips om sneller af te vallen

Sporten is zeker niet voor iedereen weggelegd, soms heb je namelijk echt geen tijd of heb je last van een blessure. Daardoor kun je juist weer sneller aankomen. Daarom hebben wij wat tips voor mensen die niet willen sporten of kunnen sporten vanwege blessures of andere redenen.

Sporten is lang niet alles, het is ook eten wat zorgt voor je gewicht. Dus je hoeft je niet schuldig te voelen als je geen zin hebt om te gaan sporten. Er wordt namelijk gezegd dat sporten 20-30% is en de rest eten. Je voeding is dus al heel belangrijk. Om hier een beetje bij te helpen geven wij wat tips.

 

Afvallen door anders te drinken

Drinken lijkt meestal vrij onschuldig maar dat is in veel gevallen niet zo. Je krijgt door drinken vaak ongemerkt veel calorieën binnen. Klontje suiker in je thee of koffie, glas cola of een glas alcohol bij een feestje. Het lijken allemaal kleine dingen maar de hoeveelheid suikers is niet goed. Er zijn veel van die lekkere sapjes in de supermarkt maar sommige daarvan hebben vervelende suikers zoals glucosestroop en andere toegevoegde suikers. Vaak weet je lichaam niet zo goed wat ermee gedaan moet worden dus wordt het omgezet in vet.

 

Tip 1: Meer water te drinken

Wanneer eet jij eigenlijk? Veel mensen krijgen van hun lichaam een signaal dat ze dorst hebben maar interpreteren dit vaak als honger of trek. Hiervoor moet je eigenlijk een groot glas water drinken om uitdroging te voorkomen, water bevat geen calorieën dus zo krijg je ook geen vet. Bovendien zorgt het ook voor een betere stoelgang.

 

Heb je geen gevoelige tanden? Dan raden wij aan om drinken extra koud te maken, hierdoor verbrand je nog extra calorieën. Dit zijn er alleen niet heel erg veel. Om aan de goede hoeveelheid water te zitten is het handig om een flinke fles water naast je te hebben als je bijvoorbeeld aan het werk bent of thuis lekker op de bank zit. Door zelf een doel in te stellen van de wanneer de fles leeg moet zijn zal het makkelijker gaan. Door goed water te drinken krijg je ook meer energie.

 

Tip 2: Laat de frisdrank staan

Lekker verfrissend is het wel om een glaasje frisdrank te nuttigen, maar er zit zo ontzettend veel suiker in. En dan niet eens het goede suiker, maar meestal iets van een glucosestroop. DIt is een stofje waar je lichaam niet iets mee kan doen en daarom wordt het vet. Frisdrank voor iets anders vervangen is daarom een hele grote aanrader.

 

Tip 3: Alleen verse vruchtensap

Die vruchtensapjes uit de supermarkt zijn heerlijk maar ook vaak wel misleidend. Je moet goed letten op de suikers en de ingrediënten. Alle anti-oxidanten in je sapje kunnen niet tegen de gefabriceerde suikers op, dus het is beter om een glas water te pakken.

 

Tip 4: Groene thee drinken

Afvallen met thee? Dat is zeker mogelijk, groene thee staat erom bekend dat het helpt bij afvallen. Dit komt doordat je stofwisseling sneller gaat werken waardoor je alle verse suikers snel verbrandt en eerder start met de vetverbranding.

Uit een Thais onderzoek kwam naar voren dat je afvalt van groene thee als je minimaal 3 koppen per dag drinkt. Bij 5 of meer koppen kan het nierstenen veroorzaken, dus echt maximaal 5 koppen per dag.

 

Tip 5: Drink geen alcohol

Veel mensen hebben geen besef over hoeveel calorieën alcohol bevat, het is daarom als je echt stappen wilt gaan maken slim om alcohol te laten staan of sterk te minderen. De term ‘bierbuikje’ ken je vast wel, en dat is niet voor niks. Bier is namelijk een echte boosdoener voor je gewicht. Zo worden andere drankjes gemaakt uit veel suiker zoals Vodka bijvoorbeeld.

 

Afvallen door anders eten

Voeding is natuurlijk ook belangrijk, dus daarvoor hieronder ook een paar tips. Verkeerde voeding kan namelijk zorgen voor vetten die je niet nodig hebt.

 

Tip 6: Geen brood

Een goede manier om minder koolhydraten binnen te krijgen is door minder brood te eten. Koolhydraten zet je namelijk om in suiker of vet. Brood kan je prima vervangen voor eiwit producten, maar ook niet teveel. Zo krijg je namelijk minder suiker binnen en gebruikt je de eiwitten als verbrandingsstof.

 

Tip 7: Geen gluten

Bij minder brood eten hoort ook minder gluten. Gluten zijn voedingsstoffen die nog maar een paar duizend jaren in ons systeem zitten. Uit onderzoek is gebleken dat 5-10% van de mensen een vorm van intolerantie voor gluten heeft.

Tip 8: Geen vlees

Eet je vaak vlees? Probeer dan eens een dag over te slaan, of ga zelfs voor een vegetarisch dieet. Dan zul je zien dat je gaat afvallen. Dit komt doordat vlees veel vetten heeft en zeer veel calorieën. Vlees kan wel weer helpen met het herstel van je spieren als je intensief sport.

 

Tip 9: Geen pasta

Pasta kan ook een boosdoener zijn, daar zitten namelijk ook veel koolhydraten in. Pas als je echte harde workouts gaat doen dan kan je deze koolhydraten omzetten in energie. Dus als je de hele dag stil zit is pasta niet de beste voeding.

 

Tip 10: Meer vis

Als je het lust dan is vis misschien een goede vervanger voor vlees. Over het algemeen eten mensen te weinig vis, vooral in Nederland. En dat is best zonde want vis is namelijk super gezond. Er zitten veel omega 3 vetzuren en vitamine D in. Dat is goed voor je bottel en cholesterol. En vaak zit er in vis veel minder calorieën vergeleken met vlees.

 

Tip 11: Smoothies

Als je nog gezonder wilt doen dan zal je toch die snacks moeten laten staan. Geen chips meer, geen stukjes chocola of andere slechte lekkernijen. Maak gewoon een smoothie, daar zitten veel minder schadelijke suikers in een ook minder vet. Er zitten veel waardevolle voedingsstoffen in dus dat is een win-win. Toch zitten er veel natuurlijke suikers in, dus probeer het bij max 2-3 smoothies per dag te houden.

 

Als je echt niet zonder een stukje chocola kunt dan moet je zorgen voor chocola met 70% cacao, het is wel wat anders van smaak omdat het zo puur is.

 

Tip 12: Komkommersnack

In de avond hebben mensen vaak zin in chips. Dat kun je prima vervangen door komkommerschijfjes of iets van wortels, zo heb je minder snel de neiging om een ongezonde zak chips te pakken waar veel vet en zout in zit.

 

Tip 13: Kokosolie

Door met kokosolie te bakken kun je ook afvallen. Dit komt door de moleculencombinatie die korter is, zo wordt het vet namelijk sneller benut in je lichaam.

 

Tip 14: Meer vezels

Soms is het ook mogelijk om gewicht te verliezen door veel vezels te eten. Als het zo is dat je last hebt van obstipatie dan zit er veel gewicht in je darmen. Door veel extra water te drinken detox je beter, ook door meer vezels te eten krijg je een betere stoelgang.

 

Tip 15: Na half 8 niets meer snaaien

Omdat je in de avond minder energie gebruikt zal je eten ook minder snel verteren, probeer dus dan een bepaalde tijd (half 8, 8 uur) niets meer te eten of misschien nog een kleine gezonde snack.

 

Tip 16: Vermijd stress

Emotie eten heb je vast wel eens van gehoord, dat je zin hebt in een extra slechte snack vanwege de stress die je hebt. Door jezelf te dwingen om maar alles te doen en jezelf te gaan stressen ben je sneller geneigd naar iets van een lekkere snack te grijpen. Comfort food kan een echte boosdoener zijn.

 

Tip 17: Meer slapen

Het is handig om een keer bij te houden hoeveel je nou eigenlijk gemiddeld slaapt. Als het minder dan acht uur is kan extra slaap je helpen met afvallen. Als je slaapt kun je beter echt niks eten, door eerder naar bed te gaan heb je ook minder snel zin in een avondsnack.

Terwijl je in alle rust slaapt verbrand je meer calorieën dan mensen die minder hebben geslapen. Nooit gedacht zeker?

 

Tip 18: Eetdagboek

Schrijf voor jezelf elke dag op wat je eet, een soort dagboek voor eten dus. Als je vaak onbewust eet dan is dit een goede oplossing zodat je er meer bewust van bent wat er allemaal naar binnen gaat. Hierdoor zul je minder gaat eten.

 

Tip 19: Kleinere borden

Als laatste tip, koop kleinere borden. Zo ben je minder snel geneigd veel op te scheppen, eet ook weer niet te weinig want vitamines en andere voedingsstoffen zijn ook nog steeds nodig.

 

Wij hopen dat je iets aan de tips hebt! Veel succes ermee!

http://www.forskolin-forte.com/

Over de auteur