Blijf lang genoeg rondhangen en je zult uiteindelijk wel hip worden. Teva – het klittenband en rubberen sandaalmerk, dat in de jaren tachtig van de vorige eeuw werd gelanceerd voor de praktische buitenmens – maakt gebruik van zijn nieuw gevonden trendy status. Op Instagram weerspiegelt de hashtag #TevaUpgrade de nieuwe stijlvolle richting van het merk, met paren die zijn afgebeeld op de voeten van fashionista’s, niet van vaders op wandeltochten. Samenwerkingen met hedendaagse merken als Nasty Gal en Opening Ceremony hebben geleid tot de creatie van must-have Teva platform sandalen en frisse kleuren. Na een show van Marc Jacobs in maart die modellen in platte, comfortabele sandalen de baan op stuurde, zette Glamour magazine vrolijk een paar roségouden Tevas in de schijnwerpers als een betaalbare manier om de look na te bootsen. Lelijke sandalen hebben als het ware een momentje, en Teva slippers, naast de voorheen minder fraaie en nu toch modieuze Birkenstock, is een behoorlijke trend waarvan veel modellen worden verkocht. Na de samenwerking met het San Francisco bureau Heat heeft Teva drie kanalen geïdentificeerd die als platform kunnen dienen voor de rebranding van het merk. Cool mediapartners, modebloggers en muziekfestivals stellen Teva bloot aan een frisse demografie en veranderen de manier waarop het winkelend publiek de strappy sandalen ziet. Muziekfestivals als de rebranding thuisbasis “We identificeerden een paar verschillende belangrijke dingen waar we ons op richtten, en de verbindende factor was muziekfestivals,” zei Kirby Todd, de social media-directeur van Heat. |
